Γευσιγνωσία (μέρος 4ον ) Oι απόψεις των προγόνων μας για την διατροφή

Γευσιγνωσία (μέρος 4ον ) Oι απόψεις των προγόνων μας για την διατροφή


[συμπόσιο εξ αγγείου ευρισκομένου εις το μουσείον του Λούβρου]
Ο υγιεινός τρόπος διατροφής - δίνει δύναμη που δεν φαντάζεστε
   Η χώνεψη του φαγητού είναι μια διαδικασία που γίνεται από τα πεπτικά όργανα, τα οποία κατευθύνονται, συντονίζονται και ενεργοδοτούνται από το αυτόνομο νευρικό σύστημα. Άρα για να γίνει η χώνεψη σωστά πρέπει να είναι αυτά τα δύο συστήματα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
 
 
 


 
 
 
  Α) Τρώμε μόνο αν είμαστε ήρεμοι και ξεκούραστοι, ποτέ

πριν από τον ύπνο. Καλύτερα αφού ξυπνήσουμε και πάντως μετά την ανατολή ως και δύο ώρες πριν την δύση. Μετά τα γεύματα, αντί για ύπνο, λίγο αργό περπάτημα, ή μια ελαφριά εργασία με κίνηση βοηθάει στην χώνεψη. 

  Β) Αφήνουμε τουλάχιστον 6-8 ώρες απόσταση από γεύμα σε γεύμα. ( για τα παιδιά το διάστημα είναι 5 ώρες και για τα βρέφη 3-4 ώρες). Δεν πίνουμε υγρά μισή ώρα πριν ως 1 ώρα μετά το γεύμα, το οποίο κρατά μισή ώρα με τρία τέταρτα. Σταματάμε να τρώμε αν νιώσουμε ότι χορτάσαμε ελαφρά. Αφήνουμε τη νύχτα 12-14 ώρες το πεπτικό να ξεκουραστεί χωρίς καθόλου υγρά.
  Γ) Μασάμε ήρεμα και αρκετά κάθε μπουκιά ,ώσπου να γίνει λεπτόρρευστη γουλιά και ν' απορροφηθούν πλήρως τα θρεπτικά συστατικά και να μην πεινάσουμε ξανά σε λίγο, μπλέκοντας σε  ένα φαύλο κύκλο πείνας - βουλιμίας - εντερικής σήψης - δυσθυμίας. Παρόμοια, κρατάμε στο στόμα και τις γουλιές των (απολύτως απαραιτήτων για ξεκούραση των νεφρών, του συκωτιού και του εντέρου) υγρών με απομυζήσεις σάλιου, κατά την σοφή παροιμία των αιωνόβιων «Πίνουμε το φαγητό και μασάμε το νερό». Παράλληλα με τακτική άσκηση, επαρκή ύπνο και φιλικές, μη ανταγωνιστικές-τοξικές παρέες προσπαθούμε να διατηρούμαστε αισιόδοξοι με προσανατολισμό την αφοβία και την αλληλοβοήθεια, να επιδιώκουμε τις πολύτιμες αναδασώσεις με σβώλους και την αυτάρκεια για όλους ( με ατοξικές φυσικές πολυκαλλιέργειες αντί για τις δηλητηριώδεις μονοκαλλιέργειες), να καλλιεργούμε και να τρώμε φυσικές, αψέκαστες και ανεπεξέργαστες τροφές. Οι πιο εύπεπτες και υγιεινές - όλες με μέτρο και καλομασημένες -είναι φρέσκοι χυμοί φρούτων - λαχανικών, νερό χωρίς χλώριο, ώριμα φρούτα εποχής και (στις αποτοξωνικές περιόδους καλύτερα να μασιούνται με άσπρο - σαν πιο εύπεπτο - ξερό ψωμί ή παξιμάδι) αφεψήματα βοτάνων, λεπτοαλεσμένα μπαχαρικά, αυγά ωμά ή μελάτα, γάλα, λάδι ψυχρής εκθλίψεως, γιαούρτι, βούτυρο, τυρί, μέλι, κακάο, αλεύρι, χυλός οσπρίων ή δημητριακών, βρασμένα λαχανικά, κάστανα, άσπρο ρύζι λαπάς, παστά ή βραστά ψάρια. Τα φρούτα  να  τρώγονται  καλύτερα το πρωί, ενώ τα δύσπεπτα ωμά λαχανικά - όσπρια - ξηροί καρποί όχι το βράδυ, αντί για αυτά πολτοποιημένα λαχανικά, χυλός, ρύζι, λαπάς ή ρόφημα. Αποφεύγουμε όλα τα γλυκαντικά (εκτός από το μέλι και το πετιμέζι), τα τηγανητά - καπνιστά - καβουρντισμένα και τον καφέ. Επίσης, κάθε τι δυσάρεστο (λ.χ. έντονες συζητήσεις, κινήσεις, οδήγηση) ως μισή ώρα μετά τα γεύματα, καθώς για το ίδιο διάστημα και το πλύσιμο των δοντιών, που αναστατώνουν την πέψη.
  Ευεργετική, χαλαρωτική επίδραση στο συκώτι, το έντερο και το νευρικό σύστημα και μάλιστα πριν από το γεύμα, έχει το ηπατικό επίθεμα από μια θερμοφόρα με πολύ ζεστό νερό τυλιγμένη με ελαφρά βρεγμένη πετσέτα κάτω από τον δεξιό μαστό για 20 λεπτά ή και όλη την νύχτα.

 

Βιβλιογραφία του Δόκτορα Γ. Αλ. Παπαγιαννόπουλου. Αποτοξίνωση και διατροφή «Ιπποκράτης και Αριστοτέλης»
http://pirforosellin.blogspot.gr/2017/04/4-o.htmlhttp://pirforosellin.blogspot.gr/2017/04/4-o.html

Ετικέτες:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ